Μπαμπά, γιατί το καροτσάκι μου λέγεται Ρολς - Ρόϊς;

του Μανόλη Μπουχαλάκη


Οι περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν το πως λειτουργεί η "βιομηχανία" που έχει στηθεί πέριξ της γέννησης και της φροντίδας των βρεφών. Για το τμήμα της "βιομηχανίας" που εσχολείται με τα βρεφικά είδη θα αναφερθώ σε αυτό το άρθρο. Οι γονείς αλλά και οι υποψήφιοι γονείς που ενεπλάκησαν σε έρευνα αγοράς για να αγοράσουν βρεφικά είδη για το παιδί τους θα έλεγα με βεβαιότητα οτι διαπίστωσαν το τραγελαφικό της αγοράς τέτοιων προϊόντων. 

Βιοτεχνία εν Ελλάδι για παράδειγμα κατασκευάζει βρεφικά καρότσια ανεκτής ποιότητας και με αρκετά αξεσουάρ στο "πακέτο" που κυμαίνεται από 100 - 150 ευρώ. Παραδίπλα υπάρχει το καρότσι της εισαγωγής με επίσης καλή ποιότητα και αξιοπιστία και με κόστος από 150 - 250 ευρώ. Μετά, υπάρχουν αυτά των 500 και 700 ευρώ που έχουν αεροδυναμικό σχεδιασμό, επώνυμη υπογραφή και πολύ καλή ποιότητα. Πέραν τούτου όμως, ουδέν. Δυστυχώς, λείπουν το ABS, οι 6 αερόσακοι και το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης. 

Στην ερώτηση που απηύθυνα σε υπάλληλο καταστήματος βρεφικών, γιατί στο Διαδίκτυο να βρίσκει κανείς καρότσια με 150 ευρώ ενώ αυτοί είχαν μόνο με 400 και 600, η απάντηση ήταν "να πάτε να το πάρετε από το Ίντερνετ". Ουδένας λόγος βέβαια για μείωση τιμών και φυσικότατα όποιος τολμήσει να πει σε αυτά τα καταστήματα να φέρουν και τα οικονομικά αλλά αξιόπιστα καρότσια θα εισπράξει τη χλεύη ή και το λιθοβολισμό. Δεν τους ρίχνω άδικο όμως. Αφενός διότι είχαν μάθει στο εύκολο "ξεδίπλωμα" εκατοντάδων ευρώ για ένα καρότσι που σε 2 χρόνια το πολύ δεν θα χρησίμευε πια, ένεκα της "φίρμας" και της σφοδρής επιθυμίας κάποιων γονέων να λένε οτι πήραν "πρώτο πράμα" στα μωράκια τους και αφετέρου διότι πως γίνεται κανείς να βγάλει τρελλά κέρδη με καροτσάκια των 150 ευρώ κι ας είναι και αξιόπιστα;

Έτσι, για άλλη μια φορά διαπίστωσα οτι ορισμένες επιχειρήσεις και στον κλάδο των βρεφικών δεν θέλουν να σκεφτούν οτι πολλοί δε θα χρειαστούν πλέον τα καρότσια "Ρολς Ρόϊς" λόγω της κρίσης και της στροφής σε άλλα, οικονομικότερα προϊόντα. Δεν μπορούν να ζήσουν με την ιδέα οτι αρκετοί άνθρωποι δεν θα μπαίνουν σε καταστήματα βρεφικών πλέον, έχοντας στην τσέπη τους 4-5 χιλιάδες Ευρώ για ξόδεμα. Θα μου πείτε, μα πάντα θα υπάρχουν οι ξοδεύοντες και οι κατέχοντες. Σωστά. Αλλά πάντα θα υπάρχουν και οι μέσοι άνθρωποι που θέλουν να αγοράσουν καρότσι και όχι έργο τέχνης ούτε αυτό που με ένα νεύμα συναρμολογείται μόνο του, όπως οι Τρανσφόρμερς. Για αυτούς λοιπόν τους μέσους ανθρώπους (που είναι και η πλειοψηφία), το Ίντερνετ θα πρέπει να αποτελέσει πρώτης τάξης "όπλο" για να ασκηθεί καταναλωτική πολιτική ενάντια σε κάθε μορφής εκμετάλλευση. 

Όσο δε για τους επιχειρηματίες που επιμένουν να πουλούν ακριβά προϊόντα, τους εύχομαι το καλύτερο διότι προφανώς δεν τους έχει αγγίξει καμία κρίση. Και αυτό είναι σίγουρα ευχάριστο. Επειδή όμως έχω ζωηρές αμφιβολίες για αυτό, θα τους σύστηνα να αφήσουν στην άκρη το "εγχειρίδιο του βρεφικού λάϊφ στάϊλ" και να διαβάσουν το εγχειρίδιο, "πως να κερδίσετε το μέσο γονέα που χάσατε λόγω κουταμάρας". 

Σχόλια