Ιδιαίτερα Μαθήματα : Ένας χώρος με προοπτική

 


Ο χώρος των ιδιαιτέρων μαθημάτων είναι ένας αρκετά παρεξηγημένος χώρος. Εκτός της πλήρους αποδιοργάνωσης και ασυδοσίας που εκικρατεί, θεωρείται ενίοτε και σαν «παραπαιδεία». Για να λυθούν κάποιες απορίες σχετικά με τους τρόπους νόμιμης και παραγωγικής καριέρας στα ιδιαίτερα μαθήματα, μιλήσαμε με τον Μάνο Καβουσσανό, CEO του «Πανελλήνιου Δικτύου Καθηγητών». Είχε να μας πει αρκετά και ενδιαφέροντα. Ας τον ακούσουμε.


Κύριε Καβουσσανέ, πόσα χρόνια λειτουργεί το Πανελλήνιο Δίκτυο Καθηγητών και γύρω από ποιους άξονες κινείται;


Το Πανελλήνιο Δίκτυο Καθηγητών λειτουργεί από το 2013  και βοηθάει τους εκπαιδευτικούς που παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα να βρουν μαθητές. Είναι το πρώτο agency εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και διεθνώς, που σχεδιάζει και υλοποιεί μια προσωποποιημένη στρατηγική marketing για κάθε μέλος του ξεχωριστά. Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε τους εκπαιδευτικούς να επιτύχουν ως επαγγελματίες και να εξελιχθούν ως εκπαιδευτικοί.

Τι υπηρεσίες παρέχει το Δίκτυο στα μέλη του;

Η βασική μας υπηρεσία είναι η ανάπτυξη του μαθητολογίου του εκπαιδευτικού. Τα μέλη μας απολαμβάνουν συνεχή ροή νέων μαθητών, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και μάλιστα με τα κριτήρια που αυτά επιλέγουν (περιοχή, επίπεδο, διαθεσιμότητα κλπ).

Επίσης, εξαιρετικά επωφελή για τον εκπαιδευτικό είναι τα σεμινάρια που διοργανώνουμε σε συνεργασία με πιστοποιημένους φορείς. Καλύπτουν διάφορα αντικείμενα γύρω από την εκπαίδευση και διατίθενται βιντεοσκοπημένα, ενώ όσοι τα παρακολουθούν παίρνουν και Βεβαίωση Παρακολούθησης.

Άλλες υπηρεσίες τις οποίες επωφελούνται οι καθηγητές μας είναι το Γραφείο Διασύνδεσης όπου δημοσιεύονται θέσεις εργασίας σε ιδιωτικά σχολεία και εκπαιδευτικούς οργανισμούς και η φορολογική-φοροτεχνική υποστήριξη που προσφέρουμε σε συνεργασία με το εξειδικευμένο φοροτεχνικό γραφείο της taxplus.

Τι πλεονεκτήματα έχει η συνεργασία ένος διδάσκοντα με το Δίκτυο;

Το πιο βασικό πλεονέκτημα είναι το οικονομικό. Βοηθάμε τα μέλη μας να αυξήσουν τον αριθμό των μαθητών τους αλλά και την αμοιβή τους. Εφαρμόζουμε μέτρα περιορισμού του ανταγωνισμού και απορρίπτουμε αιτήματα μαθητών που ζητούν μαθήματα με πολύ χαμηλές τιμές. Αξιοποιούμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των καθηγητών μας για κάνουμε αποδοτικότερο το χρόνο εργασίας. Το συμφέρον του Δικτύου είναι τα μέλη του να έχουν υψηλό εισόδημα από τα ιδιαίτερα μαθήματα  και γνωρίζουμε τον τρόπο για να το πετύχουμε.

Εξίσου πολύτιμη είναι και η προστασία που αισθάνονται οι εκπαιδευτικοί μας. Σε έναν χώρο όπως αυτόν των ιδιαιτέρων μαθημάτων ο οποίος βάλλεται διαρκώς και από πολλές κατευθύνσεις, είναι σημαντικό να ανήκεις σε μια οικογένεια που λειτουργεί σαν ομπρέλα προστασίας πάνω από τα μέλη της.

Τα δωρεάν σεμινάρια είναι επίσης ένα μεγάλο πλεονέκτημα του Δικτύου, ειδικά για τους εκπαιδευτικούς που ζουν εκτός αστικών περιοχών.

Η ιδιωτική παράδοση μαθημάτων είναι ένας αρκετά «ολισθηρός» χώρος χωρίς κανόνες και με πολύ και συχνά αθέμιτο ανταγωνισμό. Πως εξασφαλίζει ο διδάσκων τη διαφύλαξη του κύρους και των προσόντων του μέσα από το Δίκτυο;

Ο ανταγωνισμός είναι ένα φυσιολογικό στοιχείο της αγοράς και δεν αντιμετωπίζεται με αθέμιτες πρακτικές ή απειλές, αλλά με επιχειρηματική στρατηγική. Το Πανελλήνιο Δίκτυο Καθηγητών συνεργάζεται μόνο με πτυχιούχους εκπαιδευτικούς και όχι με φοιτητές ή εμπειρικούς γνώστες, διατηρώντας έτσι το υψηλότερο επίπεδο διδασκόντων. Επίσης, βοηθάμε τους διδάσκοντες να προβάλλουν το ακαδημαϊκό τους υπόβαθρο, την πείρα και τις εξειδικεύσεις τους ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ώστε να πάψουν να ανταγωνίζονται στην τιμή. Προτρέπουμε τους εκπαιδευτικούς να διατηρήσουν τις αμοιβές τους σε αξιοπρεπή επίπεδα και να κοιτάζουν πάντα προς τα επάνω, και όχι προς τα κάτω.

Επειδή πολλά λέγονται για «παράνομα» ιδιαίτερα, ποιοί τρόποι υπάρχουν για να είναι απολύτως νόμιμος ο διδάσκων;

Τα ιδιαίτερα μαθήματα είναι νόμιμη απασχόληση, για όσους φυσικά έχουν άδεια διδασκαλίας. Ωστόσο θα πρέπει να εκδίδονται και τα αντίστοιχα παραστατικά, εφόσον ο εκπαιδευτικός αμείβεται. Υπάρχουν δύο τρόποι για να γίνει αυτό. Ο πρώτος είναι η έναρξη επιτηδεύματος (το γνωστό μπλοκάκι) και ο δεύτερος είναι το εργόσημο. Βασικό είναι να καταλάβουμε ότι δεν είναι υποχρεωτικό να κάνει κάποιος έναρξη επιτηδεύματος (δηλαδή ατομική επιχείρηση) για να μπορεί να παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα, αφού υπάρχει και η επιλογή του εργοσήμου.

Τα μέλη του Δικτύου έχουν ολοκληρωμένη φοροτεχνική υποστήριξη, εντελώς δωρεάν, από ένα κορυφαίο φοροτεχνικό γραφείο της Αθήνας, την taxplus.

Φυσικά, θα πρέπει να γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί ότι το Δίκτυο δεν εμπλέκεται στις πληρωμές τους από τους μαθητές και δεν είναι δουλειά μας να ξέρουμε ποιος εκδίδει απόδειξη και ποιος όχι, άρα δεν τηρούμε σχετικά δεδομένα. Η δουλειά μας είναι να προστατεύουμε και να βοηθάμε τα μέλη μας στο έργο τους.

Με βάση τα δεδομένα που έχετε στη διάθεση σας, πόσο εύκολο είναι για ένα διδάσκοντα να δικτυωθεί στο χώρο του και να αποκτήσει κάποια κατ’ ελάχιστον αξιοπρεπή και σταθερή αμοιβή από τις υπηρεσίες του; Με άλλα λόγια, πως μπορεί κανείς να περιμένει καλύτερες προοπτικές απασχόλησης του εφόσον θελήσει να συνεργαστεί μαζί σας;

Έχουμε ξαναπεί στο παρελθόν, ότι τα ιδιαίτερα μαθήματα είναι η καλύτερη επαγγελματική επιλογή για έναν εκπαιδευτικό, καθώς αυτά μπορούν να του εξασφαλίσουν ένα πολύ καλό εισόδημα, σταθερό και με ευελιξία χρόνου και χώρου, αρκεί να γίνονται με τη σωστή σχεδίαση και στρατηγική (σε αυτό βοηθάμε εμείς). Το πόσο γρήγορα θα φτάσει ο εκπαιδευτικός σε ένα ικανοποιητικό εισόδημα, εξαρτάται από την ειδικότητα και την περιοχή που μένει. Οι καθηγητές ξένων γλωσσών έχουν μεγάλη ζήτηση. Για παράδειγμα ένας καθηγητής Αγγλικών στη Θεσσαλονίκη μπορεί να λάβει πάνω από 10 αιτήσεις σε μία σεζόν μέσω του Δικτύου, ενώ στην Αθήνα μπορεί να ξεπεράσει τους 50. Μεγάλη ζήτηση επίσης έχουν και οι δάσκαλοι για μελέτη δημοτικού και οι καθηγητές μουσικών οργάνων. Τα πράγματα είναι πιο δύσκολα για τους καθηγητές της μέσης εκπαίδευσης γιατί εκεί έχουμε μεγάλο αριθμό διδασκόντων, οπότε έχουν λιγότερες ευκαιρίες. Στις μη αστικές περιοχές μπορεί ένας μαθηματικός να έχει 3-5 αιτήσεις μαθητών, ενώ στην περιοχή της Αττικής μπορεί να φτάσει τις 10. Για την νέα σχολική χρονιά αναμένουμε στο Πανελλήνιο Δίκτυο Καθηγητών 12-14 χιλιάδες αιτήσεις μαθητών, δηλαδή αύξηση περίπου +60% σε σχέση με πέρυσι, οπότε οι εκπαιδευτικοί μας θα λαμβάνουν ακόμα περισσότερες αιτήσεις.



Σχόλια