του Μανόλη Μπουχαλάκη
Λέγεται πως παρά τις αντιρρήσεις των "θεσμών", η κυβέρνηση προτίθεται να διανείμει ένα ποσό κοντά στο 1 δις ευρώ σε ευπαθείς ομάδες στο τέλος του χρόνου.
Πέρυσι, είχε γίνει κάτι παρόμοιο με διανομή μικροποσών σε χαμηλοσυνταξιούχους. Κατόπιν όμως το Υπουργείο Οικονομικών ζήτησε συγνώμη από τους δανειστές διότι έπρεπε να είχε πάρει το "ΟΚ" από αυτούς πριν προβεί σε παροχές με ξένα λεφτά.
Φέτος, κανείς δεν ξέρει μέχρι στιγμής που θα δοθούν και αν δοθούν τα χρήματα που εξήγγειλε το Μαξίμου. Άλλοι λένε να δοθούν στους δικαιούχους του ΚΕΑ, θυμίζουμε του προγράμματος που ευεργετεί όσους δηλώνουν σχεδόν μηδενικά εισοδήματα, άλλοι εισηγούνται να δοθούν σε ανέργους και χαμηλοσυνταξιούχους, ενώ οι δανειστές λένε "ξεχάστε τους μποναμάδες και δώστε λεφτά εκεί που χρωστάτε ως Δημόσιο".
Πράγματι, το ποσό που οφείλεται σε ιδιώτες υπολογίζεται στα 5.5 δισεκατομμύρια ευρώ. Ειδικότερα, στους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης και σε νοσοκομεία, το 73% του παραπάνω ποσού είναι ανεξόφλητο. Περίπου 1.5 δισεκατομμύρια είναι οι επιστροφές ΦΠΑ και φόρων. Τα τελευταία αυτά ποσά η κυβέρνηση θέλει να τα συμψηφίσει με τον ΕΝΦΙΑ για να πέσουν οι οφειλές της προς τους ιδιώτες περίπου στο μισό.
Αυτά τα τερτίπια όμως φέρνουν μεγαλύτερη οργή στον κόσμο που 8 χρόνια τώρα βιώνει μείωση εισοδημάτων και εκτεταμένη φορολόγηση. Οι αδικίες του ΕΝΦΙΑ έπρεπε ήδη να έχουν διορθωθεί, ενώ οι απίθανες αυθαιρεσίες με τα τεκμήρια διαβίωσης δημιουργούν τραγελαφικές στρεβλώσεις με αποτέλεσμα πολύς κόσμος να φαίνεται πως έχει εισόδημα τριπλάσιο του δηλωθέντος επειδή διαθέτει ένα παλιό αυτοκίνητο 1.400 κυβικών ή επειδή λαμβάνει επίδομα ανεργίας.
Από την άλλη, οι πολίτες είναι διπλάσια εξουθενωμένοι από τα τραπεζικά τους δάνεια του παρελθόντος, όταν οι τράπεζες τους έστελναν προ-εγκεκριμένες πιστωτικές στο σπίτι τους, και από την τεράστια αύξηση στα τιμολόγια της ΔΕΗ που πλέον στοιχίζουν πάνω από 500 ευρώ το τετράμηνο για μια πολύ συντηρητική κατανάλωση.
Σε όλα τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν και οι τεράστιες ανισότητες των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ οχημάτων. Ενδεικτικά, ένα ΙΧ κυκλοφορίας μετά το 2006, το κόστος για κυβικά έως 1.357 είναι 135 ευρώ ενώ μόλις για 1 κυβικό παραπάνω, στα 1.358, το κόστος πάει στα 255 ευρώ. Διάφορες συζητήσεις έγιναν για να αλλάξει το άδικο αυτό σύστημα και να δημιουργηθούν περισσότερες υποκατηγορίες, αλλά ως συνήθως, το κουβεντολόϊ στους ιθύνοντες κράτησε παραπάνω με αποτέλεσμα να διαπιστώσουν πως δεν προλαβαίνουν να κάνουν για φέτος αλλαγές.
Όλες οι παραπάνω στρεβλώσεις απαιτούν άμεση λύση για να αρθούν οι φορολογικές και εισπρακτικές αδικίες έτσι ώστε ο πολίτης να διαθέσει τους πόρους που είναι ικανός να διαθέσει στο κράτος αντί να αφήνει απλήρωτους άλλους λογαριασμούς ή να κόβει από βασικά αγαθά για να μην τον βάλει το κράτος στη λίστα των κατασχέσεων και πλειστηριασμών.
Συμπεραίνει κανείς πως οι μποναμάδες δεν έχουν ιδιαίτερη αξία και δεν αλλάζουν το σκηνικό ως προς την εκλογική προτίμηση του εκλογικού σώματος. Αντιθέτως, η σημαντική ανακούφιση από το φρενοκομείο των φόρων και των τεκμηρίων με παρεμβάσεις ουσίας, θα αποφέρει πολύ καλύτερο αποτέλεσμα στην ψυχολογία των πολιτών.
Άλλωστε, τι να τα κάνει κανείς τα 300 ή τα 500 ευρώ που θα δαπανηθούν εντός ολίγων ημερών για λογαριασμούς, όταν μετά από λίγο θα αρχίσουν να καταφθάνουν τα διάφορα χαράτσια στο σπίτι του.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου