του Μανόλη Μπουχαλάκη
Για τους φίλους του καλού κονιάκ, είναι γνωστό οτι υπάρχουν 3 κύριες κατηγορίες. Η Very Special (3 ετών), η Very Special Old Pale (4 και άνω), και η Extra Old (6 έως 20 ετών). Εκτός από τη Γαλλική επαρχία Κονιάκ, εξαιρετικό μπράντι φτιάχνει και η Αρμενία με πιο γνωστό το περίφημο Ναϊρί.
Θα αναρωτιέστε γιατί στον τίτλο του άρθρου αυτού συσχετίζω τα καύσιμα με το ευγενές κονιάκ. Μα, δεν υπάρχει νομίζω άλλη εξήγηση για το που το πάει η κυβέρνηση το θέμα με τα καύσιμα. Πολύ σύντομα θα ξεπεράσουμε τα 2 ευρώ στην απλή αμόλυβδη βενζίνη και όταν πλέον πηγαίνουμε στο βενζινάδικο δε θα λέμε, "βάλε 20 ευρώ απλή αμόλυβδη", αλλά "βάλε 20 ευρώ βενζίνη VSOP".
Θα μου πείτε, το καημένο το κράτος από κάπου πρέπει να βγάλει λεφτά γρήγορα, εφόσον γενικώς ο μέσος Έλληνας δεν θέλει να πληρώνει φόρους. Κατανοητή η ρελάνς του κράτους μέχρι ενός σημείου, αλλά μετά τις αλλεπάλληλες αυξήσεις στους φόρους κατανάλωσης καυσίμων και στις διεθνείς τιμές πετρελαίου, δεν θα πρέπει να είναι άξιο απορίας αν σε λίγο καιρό οι μεγάλες πόλεις της Ελλάδας δεν θα θυμίζουν Μπανγκόκ με δεκάδες χιλιάδες σκουτεράκια και τρίκυκλα.
Άν, δε, λάβουμε υπόψη και την απόλυτη καθίζηση που έχει πάθει η αγορά αυτοκινήτου λόγω της κρίσης, μένει κανείς να αναρωτιέται αν θα αρχίσουμε να βλέπουμε τα τερατώδη SUV αλλά και πιο "ταπεινά" επιβατικά της πρό Μνημονίου εποχής "στοιβαγμένα" σε μάντρες να σκουριάζουν.
Και για να γίνει η κατάσταση ακόμη πιο σουρεαλιστική, ακούγεται νέα αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας τη στιγμή που σύμφωνα με επίσημα στοιχεία κυκλοφορούν στην Ελλάδα 1 εκατομμύριο ανασφάλιστα αυτοκίνητα επειδή οι κάτοχοί τους δεν έχουν, όπως φαίνεται, να πληρώσουν την ασφάλειά τους.
Μπροστά σε αυτή την κατάσταση, θα ήθελα να απευθύνω ευγενική έκκληση στα συναρμόδια υπουργεία να σκεφτούν σοβαρά τη μείωση του φόρου στα καύσιμα και τη συγκράτηση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας. Δεν είναι νοητό να μειώνονται οι μισθοί και να ανεβαίνουν οι φόροι. Εκτιμώ, δε, οτι θα υπάρξει "τσουνάμι" καταθέσεων πινακίδων αν συνεχιστεί το "σήριαλ" ειδικά με τις αυξήσεις των τελών κυκλοφορίας που αν μη τι άλλο προκαλούν το κοινό αίσθημα σε περιόδους οικονομικής στενότητας.
Όσον αφορά τα περί πλαφόν στις τιμές των καυσίμων σε 13 νομούς που πρόσφατα εξήγγειλε η κυβέρνηση, ήδη οι βενζινοπώλες αγρίεψαν και ζητούν πλαφόν σε όλα τα στάδια παραγωγής και διακίνησης καυσίμων. Όπως πάντα, ο ένας θα τα ρίχνει στον άλλον για να μη στοχοποιείται από την κοινωνία. Και στη μέση θα βρίσκεται ο "γιωταχής" να αναμένει πότε θα δεήσει να κινήσει το αυτοκίνητό του χωρίς να αδειάζει το πορτοφόλι του.
Βεβαίως, πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που θα έχουν την άνεση να βάζουν βενζίνη Extra Old πεπαλαιωμένη σε δρύϊνα βαρέλια. To ερώτημα βεβαίως είναι πόσοι είναι αυτοί και αν αρκούν να σώσουν τα έσοδα του κράτους. Το οποίο κράτος θυμίζω έβαλε "πανοπροίκι" φόρου στην κινητή τηλεφωνία, αύξησε το ΦΠΑ, θα αυξήσει την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης και, οποία νοημοσύνη, προτίθεται να βάλει φόρο και στα εμφιαλωμένα νερά !
Δεν γνωρίζω αν υπάρχει πανικός για να βγουν οι στόχοι της Τρόϊκας, αλλά θα ήθελα πολύ μερικές φορές να επέστρεφα στην εποχή της παιδικής μου ηλικίας όταν ούτε στη φαντασία μας δεν υπήρχαν κινητά τηλέφωνα, τα αυτοκίνητα ήταν προνόμιο λίγων και ο κόσμος έπινε νερό από τη βρύση. Ζούσαμε τότε; Βεβαιότατα. Χρωστάγαμε στις τράπεζες; Όχι. Διότι δεν υπήρχαν τότε τράπεζες για να "μυριστούν" χρήμα παρά ελάχιστες που έδιναν ακόμα πιο λίγα δάνεια. Το κράτος υπήρχε και δεν κινδύνευε να χρεωκοπήσει; Σίγουρα.
Αναρωτιέμαι λοιπόν μήπως πρέπει να αφήνουμε σιγά σιγά τη χλιδή και την τεχνολογία που μας κόστισαν την ψυχή μας και να επιστρέψουμε σε παλαιότερες αξίες που έδιναν έμπνευση στη ζωή μας. Και που ήταν δωρεάν.
Άν είναι λοιπόν να δαπανήσω χρήματα, θα προτιμήσω ένα Extra Old μπράντι με καλή παρέα. Το αυτοκίνητο θα το αφήσω παρκαρισμένο για λίγο, το κινητό τηλέφωνο κλειστό, την Τρόϊκα έξω από το σπίτι μου. Για να θυμηθώ οτι στη ζωή υπάρχουν και καλύτερα πράγματα από τα σπρεντς και τους φόρους.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου